Certyfikacja Nauczycieli Akademickich

Certyfikacja Nauczycieli Akademickich

Zapisy na V edycję Certyfikacji Nauczycieli Akademickich

Opinie nauczycieli o certyfikacji

PO CO?

Cel: podniesienie kompetencji kadry akademickiej

  • Nauczyciel akademicki dowie się z jakich narzędzi może korzystać, aby uatrakcyjnić swoje zajęcia/wykłady.
  • Nauczyciel akademicki zapozna się z różnymi metodami dydaktycznymi, które ułatwiają przekazywanie wiedzy.
  • Nauczyciel akademicki będzie potrafił zaprojektować zajęcia/wykłady z wykorzystaniem poznanych narzędzi.

ZAŁOŻENIA CERTYFIKACJI

  • Dla kogo: dla nauczycieli akademickich
  • Czas trwania: 2,5 miesiąca
  • Forma: mieszana (webinary, nagrania video, zadania)
  • Podział na edycje
  • Udział dobrowolny
  • Potwierdzenie ukończenia w postaci certyfikatu

Terminy kolejnych edycji

V edycja

I spotkanie – 07.03.2024 godz. 9.00 – 11.00

II spotkanie – 27.03.2024 godz. 10.00 – 12.30

III spotkanie – 15.04.2024 godz. 9.00 – 12.00

IV spotkanie – 07.05.2024 godz. 11.00 – 14.00

V spotkanie – 22.05.2024 godz. 10.00 – 13.00

Mocne strony i obszary do doskonalenia w zakresie prowadzenia zajęć/wykładów

Mocne strony i obszary do doskonalenia w zakresie prowadzenia zajęć/wykładów

Porozmawiamy o obszarach nad którymi chcieliby Państwo popracować podczas procesu certyfikacji, aby doskonalić swój warsztat pracy dydaktycznej oraz zadbać o swój dalszy rozwój.

Narzędzia wspomagające zdalne nauczanie

1. Przegląd narzędzi wspomagających realizację  zdalnego nauczania

  • Połączenia na żywo: MS Teams, Zoom, Clickmeeting, Skype
  • Zasoby internetowe: zdjęcia, ikony, audio
  • Programy do organizacji pracy: Trello, Wekan, Planer Office To Do
  • Inne oprogramowanie: Kahoot, Menti, Quizizz

2. Dobre praktyki tworzenia materiałów

  • Prezentacje: Jak tworzyć efektywną i efektowną prezentację w programie Power Point?
  • Pliki video oraz audio-video
  • Podcasty

Narzędzia wykorzystywane w e-learningu

Praktyczne podejście do budowania kursów

Praktyczne podejście do budowania kursów

  • Stworzenie nowego kursu
  • Dodawanie różnego rodzaju aktywności
  • Sesja Q&A na żywo przy wykorzystaniu MS Teams
  • Ćwiczenia indywidualne

Narzędzia aktywizujące studentów

  • Storytelling
  • Case study
  • Zadawanie pytań
  • Burza mózgów
  • Praca w grupach
  • Dyskusja: oksfordzka, zogniskowana
  • Odwrócona klasa, odwrócony egzamin
  • Inne narzędzia: whiteboard, kahoot, menti
  • Ćwiczenia indywidualne

Narzędzia aktywizujące studentów

Sposoby na szybkie i skuteczne uczenie się

Sposoby na szybkie i skuteczne uczenie się

  • Mity dotyczące uczenia się
  • Jak uczą się dorośli?
  • Metody zapamiętywania
  • Jak się uczyć, aby to było skuteczne?

Trudne sytuacje na sali wykładowej

  1. Z czego wynikają trudne sytuacje?
  2. Drabina interwencji
  3. Przykłady trudnych sytuacji:
  • Pytania, na które nie znamy odpowiedzi
  • Podważanie przez studenta tego co mówi nauczyciel akademicki
  • Znużenie, znudzenie wykładem
  • Ograniczenie czasowe
  • Przeszkadzanie, wtrącanie się, przerywanie
  • Problemy techniczne
  • Studenci nie zabierają głosu
  • Studenci dyskutują na inny temat
  • Błędna informacja
  • Stworzenie zbioru zasad nauczyciela akademickiego

Trudne sytuacje na sali wykładowej

Projektowanie własnego kursu

Projektowanie własnego kursu

  • Nauczyciel akademicki przygotowuje kurs z przedmiotu, który prowadzi.
  • Nauczyciel akademicki otrzymuje od moderatorów kursu opisową informację zwrotną, która wskaże jego mocne strony i obszary do doskonalenia.

Korzyści

  • swobodne poruszanie się po platformach
  • wymiana doświadczeń i nawiązanie relacji z innymi nauczycielami akademickimi
  • komfort w projektowaniu swoich zajęć
  • stały dostęp do materiałów szkoleniowych i poszkoleniowych
  • zwiększenie poziomu kompetencji
  • baza innowacyjnych metod i narzędzi do codziennej pracy
  • możliwość uatrakcyjnienia swoich zajęć
  • bezpłatny dostęp do wiedzy

Korzyści

Osoby prowadzące certyfikacje

Edyta Wierzbicka – Bąbka

tel. 32 2088401

tel. 32 2088402

mail: edyta.wierzbicka-babka@sum.edu.pl

Agnieszka Stańczak – Masłoń

tel. 32 2088401

tel. 32 2088402

mail: agnieszka.maslon@sum.edu.pl