Certyfikacja Nauczycieli Akademickich

Opinie nauczycieli o certyfikacji

PO CO?

Cel: podniesienie kompetencji kadry akademickiej

  • Nauczyciel akademicki dowie się z jakich narzędzi może korzystać, aby uatrakcyjnić swoje zajęcia/wykłady.
  • Nauczyciel akademicki zapozna się z różnymi metodami dydaktycznymi, które ułatwiają przekazywanie wiedzy.
  • Nauczyciel akademicki będzie potrafił zaprojektować zajęcia/wykłady z wykorzystaniem poznanych narzędzi.

ZAŁOŻENIA CERTYFIKACJI

  • Dla kogo: dla nauczycieli akademickich
  • Czas trwania: 2,5 miesiąca
  • Forma: mieszana (webinary, nagrania video, zadania)
  • Podział na edycje
  • Udział dobrowolny
  • Potwierdzenie ukończenia w postaci certyfikatu

Terminy kolejnych spotkań

VI edycja

I  spotkanie – 15.10.2024 godz. 10.00 – 12.00

II  spotkanie – 30.10.2024 godz. 11.00 – 13.30

III spotkanie – 14.11.2024 godz. 9.00 – 12.00

IV spotkanie – 02.12.2024 godz. 11.00 – 14.00

V  spotkanie – 17.12.2024 godz. 10.00 – 13.00

Mocne strony i obszary do doskonalenia w zakresie prowadzenia zajęć/wykładów

Mocne strony i obszary do doskonalenia w zakresie prowadzenia zajęć/wykładów

Porozmawiamy o obszarach nad którymi chcieliby Państwo popracować podczas procesu certyfikacji, aby doskonalić swój warsztat pracy dydaktycznej oraz zadbać o swój dalszy rozwój.

Narzędzia wspomagające zdalne nauczanie

1. Przegląd narzędzi wspomagających realizację  zdalnego nauczania

-Połączenia na żywo: MS Teams, Zoom

-Zasoby internetowe: zdjęcia, ikony, audio

-Inne oprogramowanie: Kahoot, Menti, Quizizz

2. Dobre praktyki tworzenia materiałów

-Prezentacje: Jak tworzyć efektywną i efektowną prezentację w programie Power Point?

-Pliki video oraz audio-video

Narzędzia wykorzystywane w e-learningu

Narzędzia aktywizujące studentów

-Narzędzia wspierające: MENTIMETER, KAHOOT, QUIZIZZ

-Instrukcja do ćwiczeń

-Moderowanie dyskusji

-Pobudzenie do działania

-Metody prezentacji materiału

-Zwiększenie efektywności wykładów

-Przyczyny spadku zaangażowania studentów

Narzędzia aktywizujące studentów

Sposoby na szybkie i skuteczne uczenie się

Sposoby na szybkie i skuteczne uczenie się

-Mity dotyczące uczenia się

-Jak uczą się dorośli?

-Metody zapamiętywania

-Jak się uczyć, aby to było skuteczne?

-Wskazówki dla nauczycieli

Trudne sytuacje na sali wykładowej

1. Z czego wynikają trudne sytuacje?

2. SOS na wypadek sytuacji trudnych

3. Przykłady trudnych sytuacji:

-brak argumentów na zastrzeżenia studentów

-pytanie na, które nie znamy odpowiedzi

-ograniczenie czasowe

-znudzenie, znużenie tematem

-przeszkadzanie, wtrącanie się

-problemy techniczne

4. Stworzenie kodeksu nauczyciela akademickiego

Trudne sytuacje na sali wykładowej

Korzyści

-swobodne korzystanie z narzędzi wspomagających

-wymiana doświadczeń i nawiązanie relacji z innymi nauczycielami akademickimi

-komfort w przygotowaniu swoich zajęć

-stały dostęp do materiałów szkoleniowych i poszkoleniowych

-zwiększenie poziomu kompetencji

-baza innowacyjnych metod i narzędzi do codziennej pracy

-możliwość uatrakcyjnienia swoich zajęć

-bezpłatny dostęp do wiedzy

Korzyści

Osoby prowadzące certyfikacje

Edyta Wierzbicka – Bąbka

tel. 32 2088401

tel. 32 2088402

mail: edyta.wierzbicka-babka@sum.edu.pl

Agnieszka Stańczak – Masłoń

tel. 32 2088401

tel. 32 2088402

mail: agnieszka.maslon@sum.edu.pl